Estafetteloop langs CF centra in Nederland

Dutch CF Run

In 2020, het jaar van de oprichting van TAAI, hebben wij de Dutch CF Run in het leven geroepen. Een estafette run die de diverse CF centra met elkaar ‘verbindt’ door vele enthousiaste lopers en waarmee TAAI jaarlijks een prachtig bedrag ophaalt. Een geldbedrag dat besteed wordt aan wetenschappelijk onderzoek naar betere behandeling van Cystic Fibrosis en met ultiem doel genezing van deze progressieve ziekte.

Het eerste team start in de avond rond 22 u in Amsterdam bij het UMC waarna er nog vele teams volgen die vervolgens de routes rennen die leiden van Utrecht naar Rotterdam om uiteindelijk de volgende dag, aan het begin van de avond, te finishen bij het Erasmus MC. Ieder jaar wordt het laatste team binnen gehaald door de andere lopers, artsen en wetenschappers, vele vrienden van TAAI, supporters en natuurlijk het Bestuur van TAAI.

De Dutch CF Run is inmiddels uitgegroeid tot een van de meest succesvolle events van TAAI. Om je een kleine indruk te geven kun je onderstaand de sfeer proeven van de vorige edities, maar zeg nou zelf, dit wil je toch in het echt meemaken?

Ren mee met TAAI, schrijf je in met een team of individueel en zet je in om CF de wereld uit te rennen!

3e EDITIE Dutch CF Run OP 24 EN 25 SEPTEMBER 2022!

Help jij ook mee?

Steun een team of individu

Verschillende teams en individuele lopers zetten zich in voor Stichting Taai. Zij lopen mee aan de Dutch CF Run, een estafetteloop tussen diverse CF Centra in Nederland. De afstanden verschillen van 10 tot 20 km en zij proberen hiermee zoveel mogelijk geld op te halen. Steun jij samen met ons Stichting TAAI en hun missie om HET medicijn te vinden voor de ongeneeslijke ziekte CF?

Naar overzicht

Succes Dutch CF Run 2021

Wij beloofden dat we nog harder ons best zouden doen om ons ultieme doel te bereiken en dus wilden wij een nog mooiere editie van de DCFR 2021 neerzetten. Nou dat is gelukt… en hoe! Het eerste team startte om 22 u in Amsterdam bij het UMC, waarna nog vele teams volgden… de hele nacht door… overgaand in de ochtend en een zonovergoten middag… tot het laatste team, bestaande uit artsen van het Erasmus MC, rond de klok van 19 u finishten bij het EMC in Rotterdam. Onder luid applaus van de andere teams en vele vrienden van TAAI werden zij onthaald. En belofte maakt schuld…. Met een opbrengst van een slordige € 88.468,- mogen wij met trots zeggen dat wij ons aan onze belofte hebben gehouden.

Aftermovie DCFR 2020

De 1e editie van de Dutch CF run was een groot succes. In slechts 3 weken hebben we een ongekend hoog bedrag opgehaald van € 60.142,-. Wij zijn alle lopers, bedrijfsdonateurs en vrijwilligers ontzettend dankbaar!

Om je een kleine indruk te geven bekijk de aftermovie gemaakt door ByNiens Productions. Zeg nou zelf, hier wil je toch aan mee doen?!